

Tomas Luyke
Marketing Director Nettwerk Music Group, Music Tech NL
Tomas Luyke is Marketing Director bij Nettwerk Music Group, thuisbasis van artiesten als Angus & Julia Stone, Passenger, HAEVN en néomí en hij is onderdeel van Music Tech NL. Vanuit zijn rol leidt hij het Europese marketingteam en ontwikkelt strategieën waarin marketing, data en technologie samenkomen om artiesten duurzaam te laten groeien. Als een van de drijvende krachten achter de AI- en innovatiestrategie van Nettwerk en pionier in de praktische toepassing van AI in marketing, combineert hij meer dan tien jaar ervaring bij onder meer Sony Music en Warner Music met een visie op hoe technologie de muziekindustrie transformeert. Daarnaast is hij onderdeel van Music Tech Netherlands, waar hij zich inzet voor samenwerking tussen de creatieve en technologische sector. Zijn drijfveer: onderzoeken hoe technologie onze kennis en creativiteit kan versterken, in plaats van vervangen.
Aanwezig bij

AI in de Business
AI verandert in rap tempo hoe bedrijven werken, zo ook in de muziekindustrie. Waar AI vaak wordt geassocieerd met het creatieve proces, laat dit panel zien dat er juist ook achter de schermen veel kansen liggen, van marketing tot aan administratie. Het doel van dit panel is om inzicht én inspiratie te bieden in hoe AI de zakelijke kant van de muziekindustrie slimmer, efficiënter en toekomstbestendiger maakt. Hoe kunnen labels en muziekbedrijven technologie gebruiken om processen te automatiseren, beter gebruik te maken van data en meer ruimte te creëren voor creativiteit en groei?
Tijdstip
12:30 - 13:15
Locatie
Club Nine, TivoliVredenburg
