AI in de Business
Locatie
Club Nine, TivoliVredenburg
Tijdstip
12:30 - 13:15
AI verandert in rap tempo hoe bedrijven werken, zo ook in de muziekindustrie. Waar AI vaak wordt geassocieerd met het creatieve proces, laat dit panel zien dat er juist ook achter de schermen veel kansen liggen, van marketing tot aan administratie. Het doel van dit panel is om inzicht én inspiratie te bieden in hoe AI de zakelijke kant van de muziekindustrie slimmer, efficiënter en toekomstbestendiger maakt. Hoe kunnen labels en muziekbedrijven technologie gebruiken om processen te automatiseren, beter gebruik te maken van data en meer ruimte te creëren voor creativiteit en groei?
Over de sessie
AI verandert in rap tempo hoe bedrijven werken, zo ook in de muziekindustrie. Waar AI vaak wordt geassocieerd met het creatieve proces, laat dit panel zien dat er juist ook achter de schermen veel kansen liggen, van marketing tot aan administratie. Het doel van dit panel is om inzicht én inspiratie te bieden in hoe AI de zakelijke kant van de muziekindustrie slimmer, efficiënter en toekomstbestendiger maakt. Hoe kunnen labels en muziekbedrijven technologie gebruiken om processen te automatiseren, beter gebruik te maken van data en meer ruimte te creëren voor creativiteit en groei? De sprekers van Monowave en Nettwerk laten zien hoe verschillend, maar ook complementair AI kan worden toegepast binnen platenmaatschappijen. Zo gebruikt Monowave AI-agents om hun workflow grotendeels te automatiseren. Van het doen van calls naar de Spotify API tot het automatisch inplannen van releasetaken en het genereren van visuele content voor promotiedoeleinden. Nettwerk laat zien hoe het label met prompt libraries en ChatGPT-tools de hele organisatie, van A&R tot administratie, ondersteunt in dagelijkse processen. Samen bieden de panelleden een realistisch én inspirerend beeld van hoe AI niet alleen de manier van werken verandert, maar ook nieuwe zakelijke en creatieve mogelijkheden opent voor de toekomst van muziek.





